دوشنبه, 22 مهر 1398
  • ساعت : ۱۶:۱۷:۱
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 970
  • کد خبر : ۱۱۲۱۴۲
دكتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان در نشست هماهنگی ستاد ملی رسانه وزارت جهادكشاورزی ، بر ضرورت بهره مندی حداكثری از ظرفیت رسانه ملی در تولید برنامه های تلویزیونی ویژه كشاورزی تاكید كرد

دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان در نشست هماهنگی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی ، بر ضرورت بهره مندی حداکثری از ظرفیت رسانه ملی در تولید برنامه های تلویزیونی ویژه کشاورزی تاکید کرد  


اولین جلسه هماهنگی ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان ، مهندس سید علی محققی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت جهادکشاورزی، مدیران کل دفاتر معاونت آموزش و ترویج و سایر کارشناسان و صاحب نظران در حوزه رسانه و ترویج کشاورزی دوشنبه 17 تیر سال جاری در سالن مروج معاونت ترویج برگزار شد.
دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به تفاهم نامه همکاری با سازمان صدا و سیما در پرداختن به موضوع کشاورزی در برنامه های تلویزیونی بیان داشت: در حال حاضر شبکه آموزش به عنوان پایگاه رسانه ای وزارت جهادکشاورزی در حال پوشش دادن برنامه های کشاورزی است که با تفاهم انجام شده ، ساختارهایی از جمله  برنامه های ترکیبی، استیج محور، تولیدی بزرگ، مسابقه و غیره، نیز در سایر شبکه های سیما مصوب شده است و به زودی برنامه ای تحت عنوان "قهرمانان تولید " در 40 قسمت به روی آنتن می رود.
وی هم چنین از تشکیل شورای برنامه ریزی در ذیل شورای سیاستگذاری وزارت جهادکشاورزی به منظور تولید برنامه های تلویزیونی خبر داد و افزود: شورای برنامه ریزی برای تولید محتوای برنامه های رادیویی و تلویزیونی تحت عنوان ستاد ملی رسانه وزارت جهادکشاورزی راه اندازی شده است و این شورا با ایجاد ساختاری مدون در قالب 12 کارگروه در قسمت های مختلف بخش کشاورزی برنامه ریزی برای تولید محتوای کشاورزی را در دستور کار دارد.
دکتر خاوازی ارائه اولویت های موضوعی-محصولی در تولیدات رسانه ای را از ماموریت های مهم این کارگروه ها دانست و بیان داشت: هم اکنون ظرفیت های متعددی برای تولید برنامه ویژه کشاورزی در صدا و سیما  ایجاد شده است که لازم است از این فرصت اثرگذاری مهم برای شناساندن و معرفی دستاوردها و ظرفیت های بخش کشاورزی استفاده بهینه شود.
معاون وزیر و رئیس سازمان با اشاره به ویژگی های تولید برنامه های تلویزیونی ویژه کشاورزی بیان داشت: استفاده از الگوهای موفق راه اندازی کسب و کار در زمینه کشاورزی، فعالیت جوانان در شرکت های دانش بنیان و پرداختن به موضوعات مهمی از جمله تنظیم بازار می تواند از محورهای برنامه سازی در بخش کشاورزی باشد.
مهندس سید علی محققی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی در این نشست با اشاره به ایجاد فصل جدیدی از همکاری بین وزارت جهادکشاورزی و سازمان صدا و سیما ضرورت بهره مندی از این فرصت را یادآور شد و افزود: علی رغم اختصاص یافتن سهمی از پخش برنامه های شبکه های سیما، وزارت جهادکشاورزی ظرفیت های بسیار مطلوبی برای پخش برنامه های خبری در شبکه ها و برنامه های ویژه خبری در اختیار دارد که می توان از این امکان نیز برای اطلاع رسانی و بیان دستاوردهای وزارتخانه استفاده کرد.  
وی با اشاره به اهمیت تبلیغات واطلاع رسانی بیان داشت: مقام عالی وزارت جهادکشاورزی همواره  آموزش و ترویج را از  دغدغه های مهم این وزراتخانه برشمرده و به اهمیت تقویت این دو مقوله در ارتقای تولید و خوداتکایی توجه دارند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، بهره مندی از نظرات کارشناسان را در تهیه خبرهای  بخش کشاورزی ضروری دانست و افزود: دبیران رسانه ای عمدتا در تهیه برنامه های خبری خود ،گرایش به گرفتن نقطه نظرات مدیران دارند که لازم است با بازنگری درسیاستگذاری های رسانه، عرصه برای ارائه نظرات کارشناسی متخصصان در کنار مدیران  این حوزه نیز فراهم شود چرا که صاحب نظران و کارشناسان می توانند دقیق تر و علمی تر مسائل را موشکافی کنند.
مهندس محققی با ابراز خرسندی از شکل گیری شورای برنامه ریزی تولید محتوای برنامه های تلویزیونی ،توجه به سرفصل های 21 طرح اقتصاد مقاومتی وزارت جهادکشاورزی را در ذیل  اولویت بندی کارگروه های این شورا خواستار شد.
در بخش دیگر این نشست با حضور دبیران 12 کارگروه در تمامی حوزه های اجرایی و تخصصی وزارت جهادکشاورزی، پیرامون موضوعات مهمی از قبیل مخاطب شناسی، اولویت سنجی، هدفگذاری های کلان و غیره در قالب جلسات مجزا بحث وتبادل نظر صورت گرفت. 

روابط عمومی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی

 

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می باشد.

    5.3.12.0
    V5.3.12.0